Tillbaka
10 juni 2022

Mainport söker ekonomiassistent

Vi på Mainport vill nu förstärka vår ekonomi och administrationsfunktion med en initiativrik ekonomiassistent till vårt härliga kontor i Sundsvalls hamn.

Din Roll och Arbetsuppgifter

Vi söker dig som trivs med flexibla arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Du kommer prestigelöst arbeta i team men även driva egna projekt – högt som lågt. I en mindre organisation blir uppgifterna bredare och volymerna mindre. Arbetsuppgifterna är exempelvis:

  • Löpande bokföring
  • Fakturering
  • Leverantörsreskontra
  • Ta fram löne- och skatteuppgifter
  • Månadsavstämningar och rapportering
  • Ta fram underlag inför bokslut samt delta i bokslutsarbete

Kvalifikationer

För att trivas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du har:

  • Gymnasial utbildning samt påbyggnadsutbildning inom ekonomi
  • God dator och systemvana.
  • Arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration minst 1-3 år
  • Goda administrativa kunskaper

Personliga egenskaper

  • Du vill utvecklas som ekonom, är strukturerad, noggrann med ett gott öga för detaljer.
  • Gillar att skapa ordning och reda.
  • Du har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt.
  • Kommunikativ och serviceminded
  • Ansvarstagande

Viktiga egenskaper är också initiativförmåga, nyfiken och öppen för nya lösningar och rutiner med stöd av digitalisering. Självständigt ta ansvar för de uppgifter som tilldelats och uppfylla dem inom angivna tidsfrister.

Ansökan

Låter det som en perfekt roll för dig? Vi hoppas det! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Skicka in cv och personligt brev till jobb@mainport.se

Vid ytterligare frågor kring tjänsten kontakta david.jonsson@mainport.se

Vårt erbjudande

Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt. Arbetstiderna är 8-17 och du utgår från Sundsvall samt har även möjlighet att arbeta på distans. Vi erbjuder bra pensionsavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet till kompetensutveckling.

 

Om Mainport- vi hjälper företag att växa tryggt!

Vår affärsidé är enkel och utgår från många entreprenörers behov av stöd och trygghet i att utveckla verksamheten. Vi investerar i hela och/eller delar av bolag som har utvecklingspotential men behöver hjälp att lyckas och växla upp. Genom stöd inom företagande och entreprenörskap, finansiell rådgivning, kapital, administrativa rutiner, lokaler, branscherfarenhet och möjlighet att hitta affärer tillsammans med övriga bolag i gruppen skapar vi de bästa förutsättningarna för entreprenörskap. www.mainport.se

Våra bolag:

  • Portalplus: Systemutveckling och förvaltning av tjänster som är baserade på Microsofts molnplattform Azure, systemutveckling av Microsoft 365 och Sharepoint-lösningar samt utveckling, drift och hantering av IoT-projekt.
  • Cloudplanning: Cloudplanning är ett tjänstebaserat IT-bolag med Sundsvall som bas. Vår affärsidé är att sälja färdigpaketerade digitala tjänster och lösningar utifrån användarnas behov.
  • Viendo: Viendo är en heltäckande samarbetspartner inom Digital Signage (Digital Skyltning) som verkar över hela landet med fokus på att skapa riktig affärsnytta och kundanpassade lösningar
  • FA Works: FA Works är ett av de ledande bolagen i Sverige inom visualisering kopplat mot arkitektur och produkter. FA Works är väl etablerat på marknaden och jobbar med kunder över hela landet. Några av kunderna är IKEA, Permobil, Fiskarhedenvillan, SCA och Fagerhult.